Pobudź apetyt na seks. Najważniejsze składniki diety wpływające na zdrowie seksualne i podnoszące libido.

1123 wyświetleń 0 Comment
Wślizgujesz się do łóżka. Idealnie biała i świeża pościel, a jej dotyk przyprawia o miły dreszcz. Wtulasz się w ramiona idealnego faceta, aż sytuacja diametralnie się zmienia. Mija idylla. Pojawia się problem. 

Ideał faceta? Obstawiam, że każda z nas ma swój. Niestety model mężczyzny, z resztą drogie panie, podobnie jak kobiety, uległ zmianie.

Statystyki są bezlitosne, bo aż 60% mężczyzn boryka się z problemem erekcji między 40 a 60 rokiem życia. Dużo? Mało? Jak to oceniasz? Ale ważniejsze pytanie: jak temu zapobiec? czy można zapobiegać?



Dieta a zdrowie seksualne


Składnikiem zdrowia seksualnego jest odpowiednia dieta przecież! Czy Twój organizm dostaje to, co powinien? Towarzystwo Medycyny Seksualnej przeprowadziło jedyne w swoim rodzaju badanie „oceniające populację mężczyzn z zaburzeniem erekcji”. Wyniki są jednoznaczne, tendencja ta będzie się nasilać. Tak, drogie panie! Bo temat nie dotyczy tylko nas. Zadbaj o swojego partnera, pomóż mu w znalezieniu właściwej drogi do zdrowia seksualnego. 

Zakryj sobie oczy. Udaj, że czytasz coś innego, jeśli się się krępujesz. Tylko co w tym żenującego? Chodzi o seks. Przyjmuje się, że w Polsce na zaburzenia erekcji cierpi 1,5 mln mężczyzn i co raz częściej problem dotyka młodych mężczyzn. Najistotniejsza jest profilaktyka! A pierwszym krokiem do skutecznego zapobiegania to umiejetność przyznania, że pojawił się problem, żadnych objawów nie powinno się lekceważyć.

Przyczyny tego stanu mogą być różne, należą do nich między innymi złe nawyki żywieniowe. Nieodpowiednia dieta sprzyja otyłości, podwyższeniu poziomu cholesterolu, co skutkuje możliwością wystąpienia nadciśnienia krwi oraz miażdżycy – wszystkie te elementy wywierają ogromny wpływ na sferę seksualną.

By życie seksualne Cię satysfakcjonowało należy zadbać o zdrowe nawyki żywieniowe. Najlepszy efekt można uzyskać dzięki prawidłowemu żywieniu połączonemu z farmakoterapią, natomiast sama suplementacja nie przyniesie korzyści na jakie można by liczyć.


Co jeść, by cieszyć się zdrowiem seksualnym i podnieść libido?


Zwróć uwagę na składniki mineralne i witaminy obecne w zwykłej diecie. Czy ich ilość jest wystarczająca dla Twojego organizmu? Jeśli chcesz to sprawdzić warto udać się na konsultacje do dietetyka klinicznego, który odpowiednio oceni Twój jadłospis.

Cynk gromadzi się w narządach płciowych i jest ważnym składnikiem białek spermy, dlatego zasługuje na szczególną uwagę. Wpływa na wiele procesów życiowych, no i bierze udział w syntezie cholesterolu.  
  • Gdzie znajdziesz cynk? Jego źródłem są owoce morza, ryby, mięso, zarodki pszenne, nasiona sezamu, dyni. A te ostatnie sprawdzają się w prewencji rozrostu gruczołu krokowego.
Selen również gromadzony w gruczołach płciowych, jako składnik spermy przyczynia się do dobrego funkcjonowania układu enzymatycznego. Odpowiedni poziom selenu redukuje stres oksydacyjny w tkankach. 
  • Gdzie znajdziesz selen? Również w owocach morza, rybach, nasionach słonecznika, orzechach, wątróbce, baraninie albo pieczywie pełnoziarnistym.
Mangan powoduje wzrost substancji odpowiadających za odbiór bodźców seksualnych, czyli m.in. dopaminy. 
  • Gdzie znajdziesz mangan? W owocach morza, orzechach, pieczywie pełnoziarnistym, pestkach słonecznika, goździkami, szafranie i kardamonie. 
Szereg witamin C, z grupy B, A i E pozytywnie wpływają na układ nerwowy, przyczyniają się do prawidłowej syntezy kolagenu obecnego w ścianach naczyń krwionośnych, zapobiegają przyrostowi gruczołu krokowego.

L-arginina stanowi 80% białkowych składników spermy, wpływając na ilość oraz żywotność plemników. Poprzez niedobór L-argininy najczęściej sięga się po „niebieskie pastylki”! 
  • Gdzie ją znajdziesz? Pestki dyni, słonecznik, sezam, jaja, migdały, łosoś, ryż brązowy.



Styl życia wpływa na zdrowie seksualne 

Oprócz diety ważny jest styl życia, bo i on może być źródłem problemów z erekcją.

Dym tytoniowy zawiera setki toksycznych substancji, które nie oszczędzają również narządów płciowych. Aby jak najdłużej utrzymać sprawność seksualną, powinno się zwalczyć nadwagę oraz nadciśnienie.

Nie oszukujmy się! Możesz wpłynąć na jakość swojej sfery seksualnej. Zmień styl życia, nawyki żywieniowe i udaj się do specjalistów, którzy wesprą Cię w działaniach.

Dowiedz się więcej i obejrzyj moją rozmowę o tym, jak skutecznie podnieść libido i cieszyć się zdrowiem seksualnym w „Pytanie na Śniadanie”.  

Przez żołądek do łóżka! 

Agnieszka Gawlicka w pytanie na sniadanie

Oceń:

Pobudź apetyt na seks. Najważniejsze składniki diety wpływające na zdrowie seksualne i podnoszące libido.
Głosów:5 Średnia: 5 (100%)

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar
wpDiscuz