DLACZEGO NIE CHUDNĘ? JESTEŚ NA DIECIE I NIE MA EFEKTÓW? SPRAWDŹ, CO MOŻE BYĆ PRZYCZYNĄ!

801 wyświetleń 0 Comment
Odżywiasz się zdrowo, ćwiczysz i nie możesz schudnąć? Sprawdź, dlaczego! 
To bardzo frustrująca sytuacja, zgadzam się. Zmieniasz wiele, a przede wszystkim swój styl życia. Odżywiasz się zdrowo, trenujesz i nie możesz schudnąć? Waga ani drgnie? Znalazłaś się w pułapce, a przecież nie tak miało wyglądać odchudzanie. Co teraz?!
Zdecydowałaś się na konsultacje u dietetyka, indywidualny trening na siłowni, lodówkę wywróciłaś do góry nogami, zrezygnowałaś ze słodkiego, szybkich przekąsek, a sytuacja jakby przyjęła swój front i obróciła się przeciwko Tobie.  Powiem Ci, dlaczego!

DLACZEGO NIE CHUDNIESZ?

Jest kilka czynników, które sprawiają, że nie chudniesz.
Waga ani myśli drgnąć, bo:

Błąd nr 1

Jesz za mało 

Głodówka to termin, który działa na mnie, jak płachta na byka! Daj sobie spokój z tą dietą cud. Diety ultrameganiskokaloryczne dają szybkie, ale ZŁUDNE rezultaty i równie szybki efekt JOJO, o którym nawet nie myślisz mając przed sobą wizję nowej szczupłej ja! Weź tę opcję pod uwagę rozważając różne opcje diety, bo co nagle to po diable. I nie zawsze im szybciej to tym lepiej! Jak najlepiej się odchudzać? Połącz te praktyczne wskazówki z psychologii jedzenia i uwzględnij błędy, które najczęściej się popełnia.

Prawdopodobnie Twój organizm przestał reagować (potocznie pisząc)! Dlaczego? Jeśli od dłuższego czasie jesteś na diecie ultraniskokalorycznej prawdopodobnie zatrzymałaś swój metabolizm. Nie dziw się, że nie chudniesz ani grama. Przez czas dwóch tygodni zwiększ kaloryczność do swojej całkowitej przemiany materii (oczywiście uwzględnij aktywność fizyczną!).


Błąd nr 2

Źle liczysz kalorie

Ukryte kalorie, kim jesteście i co robicie w mojej kuchni? Sama je do niej zaprosiłaś, a przede wszystkim sama je stworzyłaś! Dlaczego?

Jak powstają „ukryte kalorie”

  • A to łyżka słonecznika więcej (tak, oczywiście jest zdrowy, ale też niesie ze sobą sporą dawkę energii!),
  • łyżeczka miodu to tu, to tam,
  • masło do kanapki zamiast z rozwagą to ciut grubiej,
  • śmietanka, mleko, cukier do kawy,
  • dodatkowe kalorie z weekendowych odstępstw, nie ma nic złego w chwilowym odstępstwie od diety, ale po co nadrabiać to, nad czym pracowałaś cały tydzień? Lepiej policz średnią kalorii od poniedziałku do niedzieli, nie oszukuj się.
  • soki owocowe albo lepsza nazwa dla nich owocowo-cukrowe, bo to sam cukier,
  • tłuszcz do smażenia, dodajesz odrobinę więcej, żeby mięso nie przywarło,
  • alkohol,
  • papierosy.

Błąd nr 3

Chudniesz, tylko o tym nie wiesz 

Dzięki Bogu mamy analizatory składu ciała! O tym, jak waga potrafi oszukać i dlaczego samodzielne ważenie może przysporzyć o ból głowy już wiecie! Błędne ważenie może zniweczyć Wasze plany i marzenia o idealnej sylwetce! Możecie też zacząć błędne myśleć, co doprowadzi Was niepotrzebnie do frustraci i zniweczy wszystkie starania!! 
Chudniesz, tylko o tym nie wiesz, bo masa ciała się nie zmieniła, ale zmienił się skład ciała! Hura! Przybyło mięśni, a tłuszcz ginie w oczach. Efekt? Wysmuklone, jędrniejsze ciało i efekt w centymetrach. Dodatkowo przyspieszony metabolizm, bo mięsień jest bardziej aktywną tkanką niż tkanka tłuszczowa, więc komórka mięśniowa zużywa więcej energii na „przeżycie”, niż komórka tłuszczowa (adipocyt).


Błąd nr 4

Jesz za dużo, źle obliczyłaś ile masz jeść.

Błędnie oceniłaś całkowitą przemianę materii. Najpewniej ją zaniżyłaś! Dlatego błędnie oszacowałaś ilość kilokalorii, którą powinnaś spożywać, by schudnąć. Przy błędzie rzędu 20-25 % dojdzie do sytuacji, gdzie założona „redukcyjna” dzienna podaż energii okaże się równa całkowitej przemianie materii i na schudnięcie nie ma co liczyć.

Błąd nr 5

Jesteś niewyspana i stres towarzyszy Ci codziennie 

Czy wiesz, że osoby, które śpią mniej niż 7 godzin na dobę mają zwiększony apetyt?! A Ty? Ile godzin poświęcasz na sen?
Wyśpisz się po śmierci? Nie, nie wyśpisz się. To kolejne stwierdzenie przyprawiające mnie o dreszcz! Jesteś tu i teraz!! Nadmiar zajęć, chaotyczny plan dnia, wszystko miało być na wczoraj i stres. To o Tobie? Te i inne czynniki składają się na zły sen.

Wszystkim tym dla których sen to luksus, albo tym, którzy wyśpią się po śmierci powiem tak: jeśli śpisz za krótko to będziesz musiała stawić czoła dużo większemu problemowi niż tylko rozdrażnienie czy przemęczenie.

Badania sugerują, że niedobór snu może wywołać insulinooporność i  zaburzenia równowagi hormonalnej, co wpływa na odporność organizmu – czyli to wszystko, nad czym musimy pracować, nie tylko dla zdrowia, ale także po to by schudnąć.

Ponadto brak odpowiedniej regeneracji (snu) może znacznie wpłynąć na problemy z układem trawiennym np. przewlekłe wzdęcia,problemami z wypróżnianiem – co nie wpływa pozytywnie na nasz nastrój! Zaczyna słabnąć motywacja i chęć do zmian! 

Okazuje się, że właśnie brak snu jest często związany z depresją. Prowadzi to do znaczących zmian w funkcjonowaniu neuroprzekaźników w mózgu, które są jedną z przyczyn depresji. A jak łatwo się domyślić depresja nie sprzyja zrzucaniu zbędnych kilogramów.



Błąd nr 6

Choroby, które przeszkadzają w odchudzaniu 

Odchudzanie może wydłużyć się w czasie przez towarzyszące Ci choroby, bądź co gorsza nieleczone choroby! Daj czas też lekarzowi, który prawidłowo dobierze leki, a to w połączeniu ze zmianą stylu życia i prawidłową dietą zdziała cuda oraz pomoże w regulowaniu gospodarki hormonalnej. Błędem jest zaniechanie leczenia, terapii farmakologicznej oraz brak regularnych konsultacji lekarskich! 
  • Niedoczynność tarczycy
  • Niedoczynność przytarczyc
  • Zespół metaboliczny – choroba towarzysząca nadwadze i otyłości; jej główną przyczyną jest właśnie nadwaga i otyłość, ale choroby wchodzące w skład zespołu metabolicznego nie ułatwiają utraty masy ciała,
  • Depresja, zaburzenia dwubiegunowe,
  • Zaburzenia odżywiania,
  • Zespół Cushinga,
  • Zespół policystycznych jajników, zespół Steina-Leventhala
  • Stany fizjologiczne: menopauza, andropauza

      Leki, które przeszkadzają w odchudzaniu 

      Zażywanie niektórych leków zaburza proces schudnięcia poprzez utrudnione spalanie tkanki tłuszczowej, szybszą męczliwość mięśni czy zwiększony apetyt.

      Do tych leków należą m.in.:
    • niektóre antydepresanty,

    • leki przeciwhistaminowe, 

    • popularne przeciwbólowe preparaty dostępne w aptece bez recepty, 

    • niektóre tabletki antykoncepcyjne (szczególnie te starszej generacji), 

    • leki przeciwpadaczkowe, 

    • niektóre preparaty wziewne dla chorych na astmę.

      Błąd nr 7

      Siebie nie oszukasz! 

      Możesz oszukać dietetyka, możesz oszukać lekarza, rodzinę i przyjaciół, ale nie oszukasz siebie!

      Błąd nr 8

      Pośpiech. Spiesz się powoli!

      Proces odchudzania to praca na lata, nie do lata i nie od wielkiego dzwonu. To styl życia, zmiana nawyków żywieniowych i praca nad sobą. Chcesz, by efekty utrzymały się na stałe? Nie spiesz się! Nie frustruj się, czas to Twój sprzymierzeniec i tak upłynie.

       

    Oceń:

    DLACZEGO NIE CHUDNĘ? JESTEŚ NA DIECIE I NIE MA EFEKTÓW? SPRAWDŹ, CO MOŻE BYĆ PRZYCZYNĄ!
    Głosów:13 Średnia: 4.69 (93.85%)

    Dodaj komentarz

    Bądź pierwszy!

    Powiadom o
    avatar
    wpDiscuz